077-55-200-18

לייעוץ חינם - חייגו עכשיו

תזונה נכונה לילדייך

nutrition-for-kids

תזונה נכונה לילדים – כי אכפת לך!

כולנו רוצים לגדל את ילדינו כך שיהיו בריאים, שמחים ומלאי מרץ ואחת מן הדרכים המרכזיות להשיג זאת הינה באמצעות חינוכם לתזונה נכונה. למעשה, באמצעות תזונה מאוזנת, מגוונת ונכונה, ניתן להשפיע רבות על תהליך הגדילה של ילדינו ולעודד את התפתחותם הפיזית והמנטלית בצורה מרשימה, כך שיגדלו להיות אנשים בריאים בגופם ובנפשם.

 

מצד שני, במקרים בהם תזונת הילדים אינה מאוזנת (למשל, כאשר הם צורכים כמויות מזון שאינן מתאימות להם, או לחילופין – צורכים מזון שאיכותו ירודה), נוצרת פגיעה בהתפתחותם המתבטאת, במקרים רבים, בהשמנה. כידוע, תופעה זו עלולה להשפיע רבות על תפיסת הדימוי העצמי של ילדינו ולהשליך לשלילה על תפקודם היומיומי – בין אם בבית, בין החברים או במישור הלימודי, ומכאן – הדרך להתפתחותן של הפרעות אכילה עלולה להיות קצרה ביותר. לכן, חשוב לחנך ולהדריך את ילדינו לתזונה נכונה מגיל צעיר ככל הניתן – בין השאר, באמצעות מתן דוגמא אישית.

להלן מספר כללים בסיסיים לתזונה נכונה לילדים:

   רצוי להימנע משתייה במהלך ארוחות. נוכחותם של מים בקיבה, בצמוד למזון, עלולה לפגוע בתהליך העיכולי בדרכים שונות, כגון: תחושת שובע מדומה (המלווה לאחר מכן ברעב), ספיגה לקויה של אבות המזון, חוסר נוחות בטנית, גזים ועוד.

   מצד שני, חשוב לשמור על מאגרי נוזלים מלאים. כלל חשוב נוסף לתזונה נכונה לילדים הינו להתחיל את הבוקר עם כוס מים, ולסיים את היום גם כן עם כוס מים ובכך – לסייע לשמירה על מאזן נוזלים תקין בגופו של הילד.

   מומלץ להקפיד על צריכת דגנים מלאים. דגנים אלו, כדוגמת: שיבולת שועל, שיפון מלא, כוסמת ועוד, מכילים שפע של מינרלים, ויטמינים ואבות מזון חיוניים, כגון: ויטמינים מקבוצת ה – B, אבץ, ברזל וסיבים תזונתיים. בנוסף, דגנים אלו מספקים לגופנו פחמימות מורכבות, המסייעות לשמור על רמות סוכר מאוזנות – דבר בעל חשיבות עצומה לתפקוד נפשי ופיזיולוגי תקין. לפיכך, חשוב להקנות להם מקום מרכזי בתזונתם של הילדים.

   חטיפים? מותר. אבל במידה. כל זמן שהחטיפים אינם באים על חשבון התפריט הבריא של הילדים, אלא כתוספת קטנה ונטולת מרכיבים בעייתיים כגון: סוכר וצבעי מאכל, ניתן לשלבם מעת לעת (עדיף חטיף המבוסס על דגנים מלאים).

   חשוב מאוד להקפיד על שינה מספקת. זיכרו: ילד עייף נוטה שלא לאכול ואז נשאר רעב. ומהו צידו השני של רעב שכזה? כמובן: אכילה – או "זלילה" – בלתי מבוקרת של מאכלים בלתי מזינים, כדוגמת "ג'אנק פוד".

   ארוחות מסודרות –  בזמנים קבועים. הקניית הרגל שכזה מהווה את אחד מן העקרונות החשובים ביותר בתכנון תזונה נכונה לילדינו ומונעת, לרוב, זלילות שאינן מבוקרות במהלך היום. אגב, במידה ואין לכן אפשרות לבשל כל יום, ניתן להכין את האוכל בצורה מרוכזת, אחת לשבוע, לחלקו למנות, להקפיאן לכל שאר ימות השבוע ובכך – להבטיח אספקה שבועית שוטפת.

   לצמצם צריכת סוכרים למינימום האפשרי. זיכרו – והסבירו לילדיכם – כי סוכרים אינם "חברים טובים", שכן הם עלולים להיות הגורם לבעיות רבות, כגון: השמנה, בעיות שיניים וחניכיים, מחלות לב וכלי דם ועוד. יש לזכור כי סוכרים נמצאים לא רק בממתקים, עוגות ועוגיות, אלא גם במשקאות ממותקים ולכן, כדאי לשים לב ולשתות מים.

   ירקות ופירות. כמובן שחשוב להקפיד כי תפריטם של ילדינו יכלול צריכה מגוונת ונאותה של ירקות ופירות, כך שיתחבבו עליהם מגיל צעיר. ילד שרגיל לאכול ירקות ופירות ימשיך בכך במשך כל ימי חייו והדבר יתרום רבות לבריאותו ותפקודו.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

אודותינו

את סטודיו יורדים הקמנו לפני שנים בצפון הארץ במטרה לעזור לא-נשים לעשות שינוי . לרדת במשקל, לשנות הרגלי אכילה, לסגל אורחות חיים בריאים ולאהוב את עצמם. קרא עוד >>>

חיפוש

עקבו אחרינו

ערכות אפקטיבי

© כל הזכויות שמורות

שיווק מוצרי effecteva
close slider

רוצה לשווק את מוצרי ״effecteva" אצלך בעסק?

אם אתם נפגשים עם קהל לקוחות שחשובה לו הבריאות? וירידה במשקל זה נושא שעולה.
אם אתם מחזיקים מכשור רפואי להרזיה-וחשוב לכם לדייק את התוצאות אצל הלקוחות ולתת להם מענה להמשך טיפול בבית
אם אתם מגיעים מעולם הכושר ואתם רוצים לתת ללקוחותיכם מענה נוסף ועזרה.
או בעלי מכון יופי והנושא עולה שוב ושוב,כי בואו נודה על האמת-זה הנושא הבוער של המאה ה21 וחשוב לכם לתת פתרון ועזרה ללקוחות אצלכם ״בבית״

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ולתאום פגישה.

גלילה לראש העמוד
לחצי לקבלת פרטים נוספים
דילוג לתוכן