למה אנחנו נתקעים במשקל ומה אפשר לעשות?

לפרטים נוספים או תיאום פגישה
ללא התחייבות לחץ כאן

חיסכון באנרגיהמשברים בדיאטהתקיעה במשקל
עדי
מאת: עדי קורח, מטפלת בנטורופתיה , רפלקסולוגיה וצמחי מרפא.מדריכת תזונה בסטודיו יורדים באיזור עמק חפר

 

התחלנו יפה. עשינו שינוי תזונתי, חלקנו סופרים קלוריות , חלקנו פשוט אוכלים יותר בריא ויש אפילו המשלבים ספורט . הקילוגרמים מתחילים לרדת ואנו מרגישים הכי טוב בעולם!

כל שקילה המשקל מחייך אלינו ואנחנו אליו. ואנחנו כבר מפנטזים איך אנחנו נכנסים לג'ינס הישן מכיתה י"א, ששמרנו במיוחד.

ולפתע לאחר כמה חודשים. עולים על המשקל, מסתכלים שוב. והמספרים נראים ממש דומה לפעם האחרונה שנשקלנו… אוקי , ממשיכים את השבוע, ממש מקפידים לא לחרוג בכלום, אפילו לא פירור יותר.

עולים שוב על המשקל , ושוב אותו דבר בדיוק.

מה לא עשינו טוב? האם טעינו במשהו?

אז לא טעיתם , והכל בסדר. פשוט נתקעתם.

אז למה בעצם הירידה נתקעת?

יש כמה סיבות לתקיעה בירידה במשקל – הראשונה מבניהם והחשובה ביותר  נמצאת במוח.

במוח ישנה בלוטה הנקראת היפוטלמוס. ההיפוטלמוס בין היתר אחראית על קצב הירידה במשקל או לחילופין קצב חילוף החומרים. היא מאותת לבלוטה נוספת , בלוטת התריס אם להגביר את הקצב או להאט אותו. ההיפוטלמוס אחראית גם בין היתר על שמירה של חום הגוף. למשל אם קר בחוץ או אם אנחנו במדבר לוהט  חום גוף שלנו יישאר אותו דבר.

כך גם המשקל. במשך שנים רבות ידעה האנושות תקופות ארוכות של רעב. ובתקופות אלו על מנת לשרוד פיתח המוח את האפשרות לאגור אנרגיה בגוף (לצערנו או לשמחתנו) בצורה של שומן.

המטרה של המוח הוא לשמור על המשקל הרצוי לפי ראייתו , ואם הפחתנו משמעותית את כמות הקלוריות אז המוח ניכנס למצב הישרדותי שבו הוא רוצה לשמור על הקיים. כי הוא מפרש זאת כחוסר.

מה שהכי חשוב בשלב הזה הוא קודם כל להבין זאת. כי זה מצב שיכול לקחת גם כמה חודשים.

מומלץ לא להפחית עוד יותר  את הכמות היומית של הקלוריות , כי זה לא יעזור. אך מצד שני לא לאכול יותר מכרגיל כי במצב כזה השמנה חזרה  יכולה להתרחש בקלות.

אז מה עושים?

1.חיפוש גורמי סטרס ונטרולם:

האם יש לחץ בעבודה? בבית? האם אני בסטרס שאני לא אעמוד בציפיות?

כאן ניתן אף להכניס טיפולי גוף נפש כגון: עיסויים , רפלקסולוגיה, ארומטרפיה, פרחי בך,פסיכותרפיה ועוד.

בנוסף אפשר לשלב חליטות מרגיעות כגון: פסיפלורה, מליסה, טיליה , לבנדר וקמומיל.

ניתן לצאת להליכות על שפת הים ולתרגל נשימות.

ולהעדיף תזונה מרגיעה –שיבולת שועל, מאכלים כתומים, אומגה 3 שנמצאת בדגי ים צפוני. עלים ירוקים העשירים במגנזיום.

2.סיבה נוספת- הצטברות רעלים בתאי שומן.

רעלים בגוף – אנו מקבלים כל חיינו. מתרופות שלקחנו, צבעי מאכל וחומרים משמרים, זיהום אויר, הורמונים במזון, כימיקלים בקוסמטיקה מתכות כבדות ועוד.

את חלק מהרעלים הכבד מסוגל לנטרל ולסלק מהגוף. אך הוא לא בנוי לכמות גדולה מידי של רעלים. ולפעמים הוא מתעייף… אז הגוף בכדי להגן על עצמו ובעיקר על המוח והאיברים הפנימיים דוחף את הרעלים לשומן העוטף אותנו. בשלב של עומס רעלים בגוף יש עומס על הכבד, והגוף לא משחרר מהר את השומן .

אבל גם כאן יש מה לעשות –

תזונה- הקפידו על מזונות טריים כמה שיותר, מזונות מלאים ועשירים ברכיבים תזונתיים. כגון- נבטים וניבטוטים, עלים ירוקים, פירות וירקות בכל הצבעים. המעיטו במוצרים מהחי ובשמן כמה שאפשר. זאת עשו למשך שבועיים עד חודש.

שתו הרבה מים נקיים. לפחות 2 ליטר ביום רצוי בשילוב עם לימון.

אפשר לעשות צום מיצים בן יום עד שלושה ימים כדאי לגרום לכבד לפעול לפינוי רעלים.

בנוסף אפשר לשלב צמחי מרפא כגון- גדילן מצוי, קנרס (ארטישוק) כורכום ועוד (לפי התייעצות עם איש מקצוע).

שווה לבדוק תפקודי כבד, בלוטת תריס ואדרנל , בבדיקות דם.

 

במידה והכל בסדר, ניתן לשלב בתפריט היומי מזונות להגברת קצב חילוף החומרים. כגון:

תה ירוק

ג'ינג'ר

קינמון

אומגה 3

אשכוליות

פירות אדומים כגון, גוצי ברי, חמוציות ותותים

ויטמין C – נמצא הרבה בפלפל אדום, גויאבה, קווי, ברוקולי ועוד

מזונות חריפים כגון פלפל חריף שום ובצל. או לעשות שייק של הכל ביחד

 

כדאי מאוד להקשיב לגוף. אולי הוא צריך לנוח, אולי הוא צריך עוד פעילות גופנית?

וכמובן חשוב לאהוב את הגוף שלנו , כי רק אהבה עצמית תשפר פלאים, כאבים , יחסים בין אישיים ,ודימוי אישי.

 

בהצלחה !

 

 

 

 

חזור