נשבר לכם מהדיאטה??אתם לא לבד

לפרטים נוספים או תיאום פגישה
ללא התחייבות לחץ כאן

הרגלי חשיבהחשיבה חיוביתמשברים בדיאטה
גיתית
מאת: גיתית להב, בוגרת פסיכולוגיה באוניבסיטה העברית

 

זה קורה לכולם.מתחילים תהליך של שינוי עם המון מוטיבציה,משנים את כל התפריט,את מוצאת חברה כדי לעשות איתה בערבים הליכות,אתה נרשם לחדר כושר ומקריב שני ערבים בשבוע לטובת העניין. והגוף גומל לנו מצידו-הקילוגרמים מתחילים לנשור מעלינו .

עד ש…

היתה לבעל יומולדת וקנינו עוגה ממש שווה שקורצת לי בלילות מהמקרר..

או עד ש..

עיצבנו אותי נורא בעבודה והרגשתי שאני חייב איזה נשנוש לנשמה כדי לפנק את עצמי

או עד ש….

המחזור גורם לי לרצות מתוק/חייבת קינוח אחרי ארוחת צהריים/משעמם לי מהתפריט הדיאטטי/נשבר לי!

מוכר??

אוקי.אז אתם לא לבד.

מחקרים מראים שרק כ5% מהאנשים שיורדים במשקל מצליחים להתמיד  להגיע ליעד הסופי שלהם וגם לשמור עליו לאורך זמן.

אז איך אפשר להיכנס לסטטיסטיקת ה-5% האלו? מה גורם לנו להישבר ולזנוח את הרצון לגוף חטוב?

קודם כל כדאי לזכור שמוטיבציה גבוהה,אינה נשארת באותה הרמה לאורך זמן.המוטיבציה סופה שתתפוגג מעט אם לא מתחזקים אותה כראוי.

אז מה עושים?

הנה כמה טיפים ונקודות חשובות שיעזרו  לכם בתהליך הלא פשוט,להתגבר על המשבר והכי חשוב-להתמיד:

1.ראשית,יש לזכור כי אם נצליח להפוך את אורח החיים שלנו לאורח חיים בריא עם הרגלי אכילה נכונים,בעיית המוטיבציה פחות תהיה משמעותית כי כבר לא יהיה מדובר באורח חיים קשה עבורנו הדורש מאמץ תמידי ,אלא בהרגל.והרגלים הם כבר "אוטומטים".

2.אבל-עד שנתרגל לאורח חיים אחר ובריא-,מומלץ ביותר להגדיר לעצמנו את המטרה והגורם המרכזי אשר בשבילו כדאי לנו להשקיע את כל המאמצים בעשיית הדיאטה-האם זה בשביל הרגשה אישית והעלאת הביטחון העצמי? האם כדי להיכנס להריון? בשביל לשפר בריאות? למצוא אהבה?

הסיבה המהותית היא זו אשר תסייע "להחזיק אותנו" ברגעי המשבר, בהם כוח הרצון לבדו עלול שלא להספיק.

אתרו את אותה נקודה רגישה שמהווה את המניע המרכזי לרצון לרזות וודאו, שמדובר במניע משמעותי ורציני. אם אינכם מוצאים סיבה אמיתית, יתכן שלא הגעתם לשלב בו הנכם מוכנים לבצע את השינוי האמיתי, שהוא בעצם "דיאטה לחיים" – ולא עוד דיאטה מהירה שמלווה בעליה חוזרת במשקל.

משימה שתעזור לנו בהתמודדדות עם משברים:

הכינו, על גבי כרטיס טבלה המחולקת לשלושה חלקים:

בחלק הראשון-רשמו רשימה של הסיבות שהביאו אתכם להחלטה לדבוק בתוכנית דיאטה. כן, כן… גלו יצירתיות וגמישות מחשבתית (ושימו את הציניות בצד) ותראו שזה ישתלם לכם בגדול!. הניסיון מלמד, כי הצצה בכרטיס – ברגע משבר אך גם בנקודות זמן בהן אתם חשים כי אתם משיגים את היעדים (למשל: שקילה מוצלחת) – תעזור לכם להתמודד עם קשיים בזמן הירידה במשקל, כך ש"המאמץ" הרגעי שהיה כרוך בכתיבת הסיבות בוודאי לא יהיה לשווא…

 

בחלקה השני של הטבלה- הכינו רשימה של גורמים שעלולים לגרום לכם למעוד, למשל: עצירה בקצב ירידת המשקל, חוסר התקדמות, חוסר תמיכה מחברים ומשפחה ושעמום, הינם גורמים מרכזיים שעלולים להוות מכשול.

ובחלקה האחרון של הטבלה –חישבו היטבעל דרכי התמודדות עם הסיטואציות הגורמות לנו למעידה- נסו  לקבוע פעולה אוטומטית-מיידית אותה תבצעו ברגע שהמחשבות הבעייתיות יתעוררו – כמו נסיעה לחבר, יציאה לסרט, טיול קצר מסביב לבית וכדומה. רישמו את הפתרונות שגיבשתם, ותתפלאו לגלות שפתרונות אלו ישמשו אתכם בעתיד.

מומלץ להסתובב עם הכרטיסייה בארנק ולהציץ בה לעיתים קרובות.זה עובד!

 

" המכשול הגדול ביותר להצלחתו של כל אחד ואחד נמצא בראשו"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חזור