למה כל כך חשוב לאכול ארוחת בוקר?

לפרטים נוספים או תיאום פגישה
ללא התחייבות לחץ כאן

בחירת דיאטההרצון למתוק
עדי
מאת: עדי קורח,מטפלת בנטורופתיה ,רפלקסולוגיה וצמחי  מרפא.מדריכת תזונה בסטודיו יורדים באיזור עמק חפר.

"בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו בן של מלך ובערב תאכל כאביון"

 כך אמר הרמב"ם לפני המון שנים, וכנראה שהיתה לו סיבה טובה לכך.

רוב האנשים שאינם אוכלים ארוחת בוקר, מתקשים לרדת במשקל.

וזאת למה?

כאשר אנו קמים בבוקר ומתחילים להניע את הגוף ולבצע את הפעילויות היום יומיות, יש צורך באנרגיה זמינה בהתאם, שתסייע לגוף לחזור למצב תקין של פעילות שגרתית ושתעלה את קצב חילוף החומרים לרמה הנדרשת. מערכת חילוף החומרים בגופינו מתוחכמת מאוד ונקבעת בעת התעוררות משינה בבוקר.

שבירת הצום של הלילה

במהלך הלילה הגוף מנצל את מאגרי האנרגיה הזמינים לשם חילוף חומרים ופעולות מטבוליות נוספות.

בבוקר – התאים רעבים לאנרגיה זמינה חדשה. במידה והם לא מקבלים אנרגיה זו מהמזון, מנגנוני ההגנה של הגוף נכנסים לפעולה.  והגוף מתפקד בעזרת מנגנוני סטרס. מערכת העצבים לא עובדת בצורה מאוזנת. פחות דם מוזרם למערכת העיכול ויותר אנרגיה מוזרמת לאזור הגפיים. הורמוני קורטיזול מיוצרים בבלוטת יותרת הכליה , מה שמגביר את אי תחושת הרעב והאטת קצב חילוף החומרים. ואחרי זמן מה בולמוס למתוק.

בנוסף לרמות הורמון הקורטיזול גבוהות , הגוף מעלה את כמות הגלוקוז בדם. (הרי החוויה של המוח היא שנשקפת סכנה והשרירים כביכול זקוקים לאנרגיה זמינה על מנת לרוץ מהר או לטפס)

עודף גלוקוז בדם מצריך שחרור של הורמון נוסף בשם אינסולין. האינסולין צריך להכניס את הגלוקוז לתאים. אך אינו יכול להכניס את הגלוקוז כולו לשרירים אם אין פעילות גופנית שמצדיקה את זה. אז מה שהוא עושה הוא לבנות תאי שומן בבטן.

לכן יש עלייה בהיקף הבטן – אשר לה יש סכנות נוספות לבריאות.

אז למה יש אנשים שלא רעבים בבוקר? והאם צריך לאכול גם שלא רעבים?

יש לכל תא ותא בגוף שעון ביולוגי. במרוצת השנים ואורח החיים המערבי השעון יצא קצת מכיוון.

אך אל דאגה – ניתן לכוון אותו בחזרה.

שנים של הרגל לא משנים ביום אחד. המפתח הוא סבלנו והתמדה. כדאי להרגיל בהדרגה את הגוף לאכול בבוקר. שינוי זה יכול גם לקחת שלושה שבועות.

אפשר להתחיל עם פריכית אורז עם ריבה או דבש וטחינה, או עם פרי וכמה אגוזים. השעון הביולוגי יחזור לאט לאט לאיזון.

במקביל חדלו מארוחת לילה. אם אתם ערים עד מאוחר ומפתחים אחרי 8 בערב רעב , שתו חליטת צמחים מרגיעה כגון מליסה ופסיפלורה, או  אכלו פרי. או שפשוט תלכו לישון מוקדם מהרגיל.

כדאי לדעת

ארוחת הבוקר עשויה להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף עד 25% יותר!!

חזור